Vad gör en Content Manager?

Content Manager, content specialist, webbredaktör och webbkommunikatör är alla roller som kan innehålla snarlika arbetsuppgifter. Kärt barn har många namn! Här kan du läsa mer om vad en Content Manager gör.

Content Manager som sitter och skapar content.

Vanliga arbetsuppgifter 

  • Skriva, redigera och publicera innehåll
  • Mäta, analysera och optimera innehåll
  • Researcha nya innehållsidéer
  • Skapa och utföra innehållsstrategi och plan
  • Säkerställa tonaliteten
  • Följa och analysera webbstatistik
  • Publicera innehåll i CMS-verktyg
  • Bildredigering och hantering

Anlita en Content Manager

Behöver du förstärka eller avlasta ditt digitala team under en tid? Anlita en frilansande Content Manager, Webbredaktör eller Webbkommunikatör för att göra jobbet på distans eller på plats, som finns där när du behöver den. Kontakta mig här!

Skriven av:

Amanda Andersson
Frilansande Content Manager

Amanda har 15 års erfarenhet som Content Manager från några av Sveriges främsta varumärken och driver sedan 2021 Webbkommunikatör Stockholm AB.

Lämna en kommentar

Den här sidan använder cookies. Du accepterar våra villkor genom att fortsätta använda webbplatsen.   Läs mer