Interimskonsult – så fungerar det

Att anlita en interimskonsult kan vara lösningen för dig som är i behov av en extra resurs till ett specifikt projekt, under en utdragen rekryteringsprocess, föräldraledighet, sjukskrivning eller av någon annan anledning.

Amanda Andersson, Content Manager

Vad gör en interimskonsult?

En interimskonsult är en person med specialistkompetens som förstärker, kompletterar eller avlastar organisationen under en begränsad period. 

Vem passar som interimskonsult?

  • Du som har specialistkompetens inom ett område
  • Du som lockas av att prova på olika branscher, företag och roller
  • Du som har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer
  • Du som är självgående, nyfiken och lyhörd

Hur fungerar interimsuppdrag?

Ett interimsuppdrag innebär att en interimskonsult kommer in i en organisation under en begränsad period för att exempelvis utföra ett specifikt mål eller kanske för att fylla upp en lucka under en utdragen rekryteringsprocess, föräldraledighet, sjukskrivning. Ett interimsuppdrag kan variera i längd och omfattning. 

Anlita en interimskonsult

Är du på jakt efter en interimskonsult till ditt digitala team? Kontakta mig om du är intresserad av att anlita en Content Specialist, Content Manager, Webbredaktör eller Webbkommunikatör med gedigen erfarenhet. 

Kontakta mig

Skriven av:

Amanda Andersson
Frilansande Content Manager

Amanda har 15 års erfarenhet som Content Manager från några av Sveriges främsta varumärken och driver sedan 2021 Webbkommunikatör Stockholm AB.

Lämna en kommentar

Den här sidan använder cookies. Du accepterar våra villkor genom att fortsätta använda webbplatsen.   Läs mer